W jaki sposób przyciągnąć klienta?

W jaki sposób przyciągnąć klienta?

Biznes restauracyjny stał się niezwykle popularny w naszym kraju. Coraz więcej osób decyduje się na otwarcie własnej knajpy i podawanie ludziom jedzenia. Często wydaje się, że jest to po prostu łatwy i przyjemny kawałek chleba, an którym można nieźle zarobić. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę z tego, jak żmudna jest to praca i jak bardzo trzeba się cały czas, aby utrzymać przy sobie klienta.
Konkurencja jest bowiem bardzo duża. Restauracje różnego rodzaju powstają dosłownie jak grzyby po deszczu we wszystkich polskich miastach. Nic nie jest już nowością, ponieważ oferują one dania kuchni ze wszystkich stron świata. Z wielu miejsc można również zamówić jedzenie z dowozem do domu i zapłacić za to przez Internet. Sztuką jest już zdobycie pierwszych klientów.
Przede wszystkim, trzeba zadbać o to, aby nasza restauracja została w odpowiedni sposób wypromowana. Należy otworzyć jej stronę internetową, która powinna być codziennie aktualizowana. Nie wolno zapominać również o portalach społecznościowych. Są one dzisiaj siłą Internetu. Korzysta z nich bowiem mnóstwo osób i dzięki temu można do nich docierać całkowicie za darmo. Wymaga to jednak wielu godzin ciężkiej pracy i zaangażowania. Nie należy zapominać także o osobach, które na co dzień nie korzystają z Internetu. Dla takich osób reklama powinna znaleźć się przede wszystkim w lokalnych mediach, takich jak prasa i radio. Takiej promocji na starcie powinna towarzyszyć oczywiście jakaś dobra oferta. Można pomyśleć o konkursie, albo o oferowaniu rabatu dla pierwszych osób, które zdecydują się na posiłek w naszej restauracji.
Do ludzi dobrze jest także po prostu wyjść na ulicę. Kelnerzy powinni spacerować po okolicy i zapraszać przechodniów na obiad w restauracji, oferując im ulotkę uprawniającą do zniżki, lub też przystawki, które można wziąć do ręki i nie brudząc się spożyć idąc. Warto pomyśleć też o bilboardach i plakatach. Kosztuje to sporo, ale przynosi naprawdę dobre efekty, każdej restauracji.
O takich zwyczajach nie powinno się zapominać nawet wtedy, kiedy restauracja ma już swoich stałych gości i prosperuje w przyzwoity sposób. Reklama i promocja powinna się odbywać przez cały czas. Najlepiej jest postawić na akcje i promocje. Ludzie uwielbiają rywalizację i każdy, kto wygra posiłek za darmo, albo otrzyma dużą zniżkę, z pewnością bardzo chętnie zajrzy do naszej knajpy jeszcze nie raz.
Dobrym pomysłem jest wprowadzanie menu sezonowego, uzależnionego od produktów, które są w danym okresie czasu dostępne. Zachęci to wiele osób do tego, żeby zajrzeć do restauracji i spróbować nowych dań.
Restauracja nie różni się wiele od innych biznesów. Podobnie, jak one wymaga ona ciągłego zaangażowania w kwestie marketingowe. Trzeba cały czas dbać o klienta i zapraszać go do siebie. Dobrym pomysłem może okazać się zatrudnienie specjalisty, który zajmie się promocją restauracji i sprawi, że stanie się ona znana nie tylko w danym mieście. Tacy specjaliści miewają bowiem nietuzinkowe pomysły i potrafią je wprowadzić bardzo szybko i sprawnie w życie.

Share:

Spodoba ci się również: