Restauracyjne rankingi pokazują najlepszych w branży

Restauracyjne rankingi pokazują najlepszych w branży

Rankingi, oceny i opinie – tym dzisiaj kierują się głównie konsumenci przy wybieraniu produktów i usług. W dobie internetu można znaleźć informacje na każdy temat, dzięki czemu można samemu ocenić, co warto kupić a czego lepiej nie ruszać. W internecie dzisiaj liczą się przede wszystkim opinie, ale głównym miejscem ich przekazywania są media społecznościowe. Nie jest też rzadkością publikowanie w internecie wszelkiego rodzaju rankingów. Można z łatwością znaleźć w sieci rankingi produktów i usług bankowych, rankingi damskich torebek czy skuterów albo komputerów. Zasadniczo ilość informacji dostępnych w sieci wymusiła w pewnym sensie fakt, że wszystko poddawane jest ocenom, opiniom i klasyfikacji w postaci rankingów. Jest jednak pewien ewenement na skalę światową, a więc ranking restauracji z całego świata. Do dzisiaj nikt do końca nie wie, jak to możliwe, żeby jeden ranking uwzględniał wszystkie światowe restauracja, ale rzeczywiście w tym rankingu to możliwe. Mamy na myśli rzecz jasna ranking czy raczej przewodnik Michelin. Wydawany on jest w formie drukowanej od 1900 roku ale dzisiaj to oczywiście dostępny jest również w wersji cyfrowej. Natomiast sam przewodnik cały czas się ukazuje.
Ranking ten jest najbardziej prestiżowym rankingiem w historii branży gastronomicznej na świecie. O tym, jak trudno jest zdobyć jego uznanie świadczy fakt, że w Polsce do tej pory tylko dwie restauracje zdobyły jedną gwiazdkę a więc tak naprawdę ocenę minimum. Bo w tym rankingu restauracja może zdobyć minimum jedną a maksimum trzy gwiazdki a także wyróżnienie, które może świadczyć o planowanym przyznaniu gwiazdki w przyszłości. W każdym razie restauracja musi być naprawdę na wysokim poziomie, żeby dostać przynajmniej jedną gwiazdkę. Natomiast trzy gwiazdki otrzymują restauracje, które są po prostu wyjątkowe pod każdym względem. Warto wiedzieć, że do najlepszych restauracji z tego rankingu na wizytę trzeba się zapisywać na konkretną godzinę z dwuletnim wyprzedzeniem. To świadczy o tym, że nie są to restauracje do których uczęszczają lokalni mieszkańcy a raczej restauracje, które mają gości z całego świata. Natomiast goście tych restauracji traktują je jako cel swojej podróży, mającej za pewne na celu odkrycie nowych kulinarnych horyzontów. Póki co, jeszcze u Nas nie ma takich restauracji, do których trzeba się zapisywać z takim wyprzedzeniem.
Wspomniany powyżej ranking to nie jedyny, który określa jakość restauracji i lokali gastronomicznych. Różnego rodzaju rankingów są całe setki, a większość z nich to po prostu portale internetowe oferujące płatne podniesienie swojej restauracji w rankingu. Nie mniej jednak nie są to rankingi, które mają znaczenie w branży kulinarnej. Należy więc odróżnić te rankingi, które mają znaczenie dla szukających dobrej restauracji od tych, które określają stan faktyczny branży restauracyjnej i cieszą się w niej ogromnym uznaniem. Można jedynie przypuszczać, że każdy restaurator powinien patrzeć zarówno na jeden ranking jak i drugi. Ten pierwszy będzie przecież miał wpływ na liczbę klientów a drugi na poszanowanie i opinie w kulinarnej branży. Na szczęście, prawda jest też taka, że restauratorzy cieszący się największym uznaniem w branży nie muszą ze zbytnią uwagą przyglądać się internetowym rankingom niewiadomego pochodzenia. Nawiązując jeszcze do tych internetowych rankingów to jest to trochę kwestia problematyczna, ponieważ tak naprawdę takie rankingi może stworzyć każdy, a jego istotność będzie zależna jedynie od tego, jak wysoko taki ranking będzie wypozycjonowany w internecie. Trudno tutaj mówić o jakiejkolwiek rzetelności, no chyba, że to ranking tworzony przez realnych fachowców z branży restauracyjnej.

Share:

Spodoba ci się również: