Relacje pracowników restauracji z klientami

Relacje pracowników restauracji z klientami

Restauracja to firma jak każda inna, dlatego trzeba pamiętać o dobrej relacji z klientem. Jest to najważniejszy punkt, o którym muszą pamiętać wszyscy pracownicy, tym bardziej, że dzięki temu mogą utrzymać się na rynku. Równie ważne jest to, czym lokal może się pochwalić i jaki smak prezentuje, ponieważ ludzie mają swój gust i wiedzą co jest dobre. Każdy restaurator wie, że musi nauczyć swój personel podejścia do klienta i jest to najwyższy szacunek, chęć doskonałej obsługi, a także uzyskanie opinii. Najlepsi kelnerzy są chwaleni, przyciągają klientów, a co za tym idzie otrzymują za swoją pracę napiwki. To doskonała informacja zwrotna o tym, że dana osoba znajduje się na swoim miejscu. Właściciel zatrudnia tylko najlepszych, dlatego tak trudno dostać się do pracy w restauracji. Jest to długa droga szczególnie w restauracjach renomowanych, gdzie są odpowiednie zasady. Aby dany lokal prosperował cały czas i klienci byli usatysfakcjonowani, to personel jeździ na szkolenia, kursy i warsztaty. Można się tam nauczyć gotowania, podawania dań i całej otoczki jaka jest niezbędna, by klient chciał wrócić. Jeśli zdarzy się ze strony kelnera brak szacunku w jakiekolwiek formie, wówczas jest ona zwolniony z pracy. Sztuką jest również umiejętność podawania dań, nalewania wina czy układania sztućców. Przed wszystkim kelner musi wyglądać schludnie, ale czysto i ładnie. W restauracjach kelnerzy do pracy ubierają się w takie same ubrania i zazwyczaj są one koloru biało czarnego. Te wszystkie zasady ustala właściciel, a jeśli jest profesjonalistą, wówczas jego wybory zostaną uszanowane przez pracowników. Rola barmana także ma znaczenie, ponieważ musi zachęcić klienta do poczęstunku zarówno deserowego jak i alkoholowego. Fach w ręku to ważna sztuka i tym samym pokazuje, kto się do tego najlepiej nadaje. Już podczas rozmowy kwalifikacyjnej właściciel powinien zobaczyć, kto ma predyspozycje i takich ludzi przyjmować. Jest to trudne, ponieważ niektórzy wolniej się uczą. Wszystko jednak wychodzi w pracy, w ciągu pierwszych tygodni. Pracownikami są młodzi ludzie, dlatego udaje się im szybko dopasować pod względem ubioru, zachowania jak i podejścia do klienta. Chcą zarabiać więcej i mieć szanse na awans, starają się jak najlepiej, a wielu z nich zostaje właścicielami własnego lokalu. Za granicą podejście jest podobne, z tym że trzeba znać język obcy, aby klient poczuł się zrozumiany. Pracownicy uczą się także psychologii, szczególnie mowy ciała, aby poznać kiedy można podejść do klienta i móc go ponownie obsłużyć. Najwięcej pracy jest wtedy, kiedy klientów jest wielu i jest to doskonały test dla kelnerów. Mimo zmęczenia, złego samopoczucia, trzeba być uprzejmym, otwartym i pomocnym w razie potrzeby. Znajomość menu, a także umiejętność doradzenia co lepiej zamówić to bardzo ważna cecha, którą kelnerzy powinni mieć każdego dnia. Takie osoby są lepiej opłacane, ponieważ właściciel restauracji docenia wkład w ten trudny zawód. Kelnerem może być zarówno kobieta, jak i mężczyzna ponieważ oboje się do tego nadają znakomicie.

Share:

Spodoba ci się również: