Pracownicy w restauracji

Pracownicy w restauracji

Restauracja nie mogłaby istnieć bez pracowników, ponieważ to ludzie tworzą zarówno klimat jak i całą działalność. Już na początku powstawania działalności w postaci restauracji właściciel musi zastanowić się, kogo będzie potrzebował a także ile osób. Jest to podstawa również do tego, aby wiedzieć jakie zyski musi restauracja osiągać, aby mogła funkcjonować a pracownicy mieli wypłaty. Bardzo ważne aby osoby zatrudnione miały podstawy wiedzy kulinarnej, gastronomicznej, a także obsługi klienta. Najlepszych pracowników można znaleźć po ukierunkowanych szkołach, a także z doświadczeniem. W tym wypadku będą to przede wszystkim kucharze i ich asystenci, którzy mają głowę pełną pomysłów na dania. Zdarza się, że restauracja prowadzi również bar i tutaj osoba za barem powinna umieć także obsłużyć klienta, a także znać się na trunkach. Natomiast na sali zazwyczaj obsługują kelnerzy i kelnerki, którzy swoim wyglądem, uśmiechem i zachętą powinni podawać dania. Oprócz tego muszą się znać na sztuce savoir-vivre, ponieważ tak naprawdę to oni powodują, że goście chętnie przychodzą na obiad. Kelnerki także muszą znać się na tym co podają, aby w razie, kiedy klient o to zapyta, udzielić stosownej odpowiedzi. Jest to trudna sztuka, dlatego warto się jej cały czas uczyć. Im większa restauracja, tym kelnerów musi być więcej, a na imprezy okolicznościowe zatrudnia się dodatkowo uczniów lub studentów. Nie tylko to co na sali czy na kuchni jest ważne, ale również cała organizacja i sprawy księgowe. Właściciel jeśli posiada ten zmysł organizacyjny to sam się tym zajmuje. Natomiast w razie potrzeby zawsze może zatrudnić menadżera restauracji oraz księgowego, który będzie zajmował się rozliczeniami. Menadżer przede wszystkim robi listę zakupów, a także kupuje towar. Musi wiedzieć w jakich miejscach będzie on najwyższej jakości, a także w jakich cenach aby móc zapłacić stosowną cenę. Natomiast księgowy dokonuje rozliczeń, wypełnia faktury, podlicza każdy miesiąc i dokonuje wypłat za pracę. Jeśli pracownicy dogadują się ze sobą, wówczas ten biznes działa sprawnie, dlatego tutaj komunikacja jest najważniejsza. Co jakiś czas następują zmiany w kadrze, są zwolnienia, ale i zatrudnia się nowych pracowników. Właściciel restauracji musi wiedzieć kogo potrzebuje, dlatego na początku zawsze sprawdza umiejętności kandydata. Jeśli prowadzi obok hotel wówczas pracownicy mogą wymieniać się zadaniami, tym bardziej jeśli jest okres urlopowy. Na kuchni natomiast każdy zna swoje miejsce, wie jakie ma zadania, dlatego taki podział obowiązków powoduje większy ład i tym samym szybsze wydawanie posiłków. Zawsze ze wszystkim jest najtrudniej na początku, gdy restauracja potrzebuje wszystkiego, zarówno rąk do pracy jak i sprzętu. To załoga powinna mieć niezwykłe pomysły tak aby wszyscy byli zadowoleni z tego co robią. Najlepsze restauracje to takie, gdzie ekipa jest zgrana i ludzie się lubią, tam gdzie chętnie chodzą do pracy. Każdy pracownik restauracji zna swoje obowiązki dostaje inne wynagrodzenie. Uzależnione ono jest od warunków pracy, ilości godzin, a także zadań do wypełnienia. Tutaj najwyższe stawki mają menadzie restauracji, kierownik baru, a także szef kuchni. Jednak każdy może awansować, ponieważ są ku temu predyspozycje. Pracownicy otrzymują również od szefostwa telefon służbowy, samochód aby móc załatwiać zakupy a także wszelkie potrzebne narzędzia. Są również osoby zajmujące się reklamą, marketingiem a także poszukiwaniem nowych smaków czy klientów. To także ważne zadanie, za które również otrzymuje się wysokie wynagrodzenie. Im wyższe obroty restauracji tym i pracownicy lepiej zarabiają a właściciel jest bardzo zadowolony.

Share:

Spodoba ci się również: