Organizacja pracy w restauracji

Organizacja pracy w restauracji

Restauracja jest bardzo trudnym biznesem. Wielu osobom wydaje się, że żeby zostać restauratorem, trzeba posiadać jedynie dużo pieniędzy. Niestety, wcale tak nie jest. Oczywiście, pieniądze na starcie są bardzo potrzebne i wpływają one na sukces naszej knajpy. Konieczna jest jednak również znajomość tematu i odpowiednie poprowadzenie załogi.

Wszystko zależy od tego, czy manager lub szef restauracji dobierze sobie odpowiednie osoby do swojego zespołu, które będą pracowały w taki sposób, aby jak najlepiej wpływać na powodzenie całej restauracji. Warto wybierać więc osoby doświadczone, które pracowały już w innych restauracjach. Zazwyczaj są one obyte z tematem i wiedzą, w jaki sposób taki lokal funkcjonuje. Bardzo ważny jest przede wszystkim wybór managera. Jest to osoba, która pełni wiele różnych funkcji i to od niej zależy zazwyczaj to, jak wygląda praca. Taka osoba powinna posiadać nie tylko doświadczenie w podobnej pracy na takim stanowisku, ale również odpowiednią osobowość. Musi być to człowiek energiczny, z pomysłami, ale również dokładny, staranny, stanowczy i dobrze zorganizowany. Do niego należy składanie zamówień, organizacja grafiku pracy kelnerów i kucharzy, a także promowanie lokalu, marketing i rozliczanie faktur. Powinna być to więc osoba, która posiada odpowiednią wiedzę i maniery.

Sercem każdej restauracji jest kuchnia, o czym nie wolno zapominać. Bardzo ważną kwestią jest więc wybór odpowiedniego kucharza. Powinna być to osoba doświadczona na takim stanowisku, która zna się na kuchni, jaką planujemy wprowadzić. Nie można tu pozwolić sobie na jakiekolwiek błędy, ponieważ osoby, którym posiłek nie smakował, zazwyczaj już nie wracają do danego lokalu. Kucharz koniecznie powinien posiadać wykwalifikowaną pomoc kuchenną. Taka osoba pomaga mu w przygotowaniu składników do dań, a także w przygotowywaniu samych posiłków. Pełni rolę subszefa, który czuwa nad wydawaniem dań i zastępuje szefa, jeżeli ten nie wykonuje swoich obowiązków. Osoby te muszą potrafić się porozumiewać bez problemu i współpracować.

Share:

Spodoba ci się również: