Dla inteligentnych właścicieli restauracji

Dla inteligentnych właścicieli restauracji

Decydując się wydać pieniądze na kampanię marketingową często czujesz się jakbyś rzucał kośćmi i miał nadzieję, że będziesz mógł osiągnąć jakiś sukces w rosnącej sprzedaży dla restauracji. Właściciele restauracji i menedżerowie korzystają wciąż ze starych standardów, takich jak prasa, radio, a nawet z transmisji telewizyjnej, aby ich nazwy restauracji były widoczne na rynku. Mogliby gdzieś w sąsiedztwie zostawić kopie ich menu lub ewentualnie kupon do restauracji. Gdy choć raz wybrałeś jeden z tych podejść masowych mediów musiał zwrócić uwagę że dla promocji restauracji zwykle trzeba zapłacić wysoką opłatę za usługę. Ogólnie mówiąc mały niezależny właściciel restauracji nie może sobie pozwolić na płacenie drogich mediów, takich jak gazety, radio lub kanały w telewizji.


Inteligentni właściciele restauracji działają według następujących złotych zasad, jeśli chodzi o podejmowanie decyzji, jak wydać swoje ciężko zarobione pieniądze na kampanię marketingową. Te złote zasady pozwolą Ci zaoszczędzić dużo zmarnowanego czasu i pieniędzy i pozwalają skoncentrować się na technikach, które doprowadzają do zwrotu inwestycji.


Jeśli chodzi o marketing musisz upewnić się że stosujesz następujące zasady:

1) Marketing musi być konkretny

2) Marketing musi być mierzalny

3) Marketing musi być opłacalny


Zasada numer jeden stwierdza, chcesz iść do docelowych klientów z podejściem karabinu, a nie ma być to niczym przypadkowy strzał z pistoletu. Nie wystarczy powiedzieć: „Chcę uzyskać więcej klientów w swojej restauracji”. Stwierdzenie to jest bardzo trudne do zidentyfikowania, trzeba wiedzieć gdzie szukać i jakie podejście przyniesie więcej dla biznesu. Bardziej skupione lub specyficzne podejście do wyboru celu może powiedzieć: „Chcę, znaleźć sposób, aby dostać się na wieżę biurową po drugiej stronie ulicy gdzie jest 1500 pracowników i by przyszli do mojej restauracji na obiad” na bieżąco. Czy to nie brzmi na bardziej szczegółowe i ukierunkowane? Teraz, można zdefiniować kim jest potencjalny klient docelowy, tym samym znaleźć opłacalne pomysły przemawiające do tych 1500 potencjalnych klientów.

Zasada numer dwa do obrotu w kwestiach restauracyjnych mówi, że podejście marketingowe musi być mierzalne. Powinieneś być w stanie wiedzieć, czy niewątpliwie zwrot inwestycji jest równy otrzymanym od was wysiłkom. Jeśli nie można uczciwie zmierzyć kampanii – to nie rób tego. Trzymaj swoje pieniądze i szukaj lepszego rozwiązania. Inteligentni marketerzy restauracji chcą znać cenę każdego pieniążka, jaki wydają na kampanię marketingową – by wiedzieć jaka była rentowność netto z tej inwestycji. Inną zaletą tego że jesteś jest w stanie mierzyć swoje wysiłki jest to, że gdy znajdziesz te złote pomysły, które zwracają silne zyski, upewnij się, aby umieścić ten pomysł w swoim własnym polu – dzięki czemu narzędzia marketingowe mogą być wykorzystane ponownie, gdy czas jest odpowiedni.


Trzecia złota reguła o jakiej chce rozmawiać mówi o tym, że kampanie marketingowe muszą być opłacalne. Chcę, byś zainwestował setki złotych – nie tysiące. Właścicieli małych niezależnych restauracji zwykle nie stać na drogie kampanie takie jak prasa, radio czy telewizja. Niektóre z najbardziej skutecznych pomysłów marketingowych są wtedy gdy wyda się kilkaset złotych i będzie to konkretne i wymierne. Nie ma nic gorszego, niż wydać tysiące na pewnego rodzaju media gdy wartość ta nie może być mierzona ani ukierunkowana. Równie dobrze można spalić pieniądze.

Tak się organizuje kampanię marketingową dla potrzeb restauracji.

Share:

Spodoba ci się również: